fredag den 17. april 2015

Balder af stål, af Knud Olesen

Mel: I skoven skulle være gilde

Jeg har en dejlig kone- har ingen anden ha't
Hun er mit holdepunkt i livet- både dag og nat.
Hun farer rundt og jagter så mange sære mål.
Nu har hun fundet på, hun vil ha' balder hård som stål!

Jeg futter rundt herhjemme- vil meget nødig ud
og undres over hende, min- førhen - så væne brud.
Hun suser ud til træning - jeg siger: Lid og tål.
Hun insisterer på hun vil ha' balder hård som stål.

Nu her for nylig kom hun, da træningen var slut -
så frisk og sund, som dengang hun var yngre - absolut.
Jeg napped' hende bagi - syd for en hofteskål -
sku' mærke, om de balder nu var blevet hård som stål.

Jeg mærked' ingen forskel, men det var nok fordi,
man niver ikke særlig hårdt på én, man godt kan li'.
Hun hvined' lidt - lidt tøset som der i 64,
og så var virkningen der bare- jeg var godt tilfreds.

Men lidt bekymret sidder jeg her og tænker på
de konsekvenser, som et sådant kursus kunne få:
Hvad nu hvis turen kommer til brystpartiets skål?
og stemmen - Skal den også være li' så hård som stål

Jeg sværger til det bløde, det har jeg tænkt så tit -
hvis fruen vil no'et andet, ja så er vi lige vidt ---
Men foreløbig ta'r jeg det hele ganske let.
Dog: Nive hende bagi - derpå har jeg eneret!

Fra visesamlingen : Skæve grimasser. Humoristiske viser fra nutiden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar